Unity Technologies ogłosiło wydanie silnika do gier Unity 5.0. Narzędzie pozwala tworzyć zaawansowanie graficznie gry i aplikacje dla komputerów PC, oraz urządzeń mobilnych. Firma udostępnia specjalistyczne środowisko graficzne do projektowania na platformy Windows i OS X, które posiada profile, możliwość pisania skryptów, podgląd i współpracę z Autodesk.
Zmiany, jakie zaszły:
- Dodano wsparcie dla silnika fizyki PhysX 3.3
- Dodano globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym
- Dodano fizyczne shadery dla większości popularnych materiałów
- Dodano wstępną obsługę podglądu w WebGL
- Zaktualizowano system animacji
- Udoskonalono obsługę dźwięku
- Pojawiło się próbkowanie odbić HDR
- Zmniejszono zużycie pamięci i udoskonalono sztuczną inteligencję
- Pojawił się 64 bitowy edytor Unity
- Dodano obsługę podłączania na żywo kontrolerów gier pod SteamOS i Linuksem
- W trybie Steam Big Picture Mode pojawiła się opcja konfiguracji kontrolera gier
- Udoskonalono fizykę 2D
Brakuje tylko Edytora pod Linuxa i byłbym szczęśliwszym programistą…. l