Unreal Editor to specjalne narzędzie dla deweloperów do tworzenia zawartości do gry, z wykorzystaniem silnika Unreal Engine. Do tej pory firma Epic Games dostarczała edytor jedynie na platformę Windows, jednakże po wydaniu Unreal Engine 4.1 z obsługą systemów Linux, także Unreal Editor ma otrzymać pełne wsparcie w niedługim czasie. Jeden z deweloperów wolnego oprogramowania nie chciał czekać dłużej na oficjalne wsparcie, dodał odpowiedni kod i uruchomił edytor pod Linuksem.
Owa wiadomość o wersji dla Linuksa pojawiła się na kanale twittera firmy Epic Games:
Holy cow! RT @RCL: How community beat us to the UE4 Linux editor :) http://t.co/N1gP4HExAq #unrealengine #unrealdev
— Unreal Engine (@UnrealEngine) May 9, 2014
Ze zdjęcia, na którym widać rozmowę dewów: Epic|rcl z andrei, ten pierwszy poprosił o kod, aby móc go sprawdzić. Nie wiadomo na razie, czy zostanie on faktycznie włączony do głównego drzewa i czy dzięki temu, szybciej ujrzymy Unreal Editor na systemy Linux.
Unreal Editor przeniesiony na Linuksa przez dewelopera open source | OSWorld.pl http://t.co/usuJaQ17x8 via @OSWorldpl
Michał Olber liked this on Facebook.
Łukasz Wòjcik liked this on Facebook.
Krzysztof Hajd liked this on Facebook.
Maciej Klepacki liked this on Facebook.
[…] Epic Games, firma znana z silnika Unreal Engine, zaprezentowała w marcu działającą jego wersję w przeglądarce Firefox. Tydzień później dodano w kodzie oficjalną obsługę Linuksa. Pod koniec kwietnia Epic Games udostępniło wszystkim silnik graficzny Unreal Engine 4.1. W połowie maja jeden z deweloperów wolnego oprogramowania dodał odpowiedni kod do Unreal Editora i uruchomił edytor pod Linuksem. […]