Ryan Gordon poinformował wczoraj o wydaniu natywnego portu silnika Unreal Engine 3 na Linuksa. Jest już nawet dostępna gra – Dungeon Defenders, w trwającym od wczoraj Humble Indie Bundle 7. Okazuje się, że sam silnik mógł być gotowy już w 2007 roku, kiedy Epic Games planowało wydać Unreal Tournament 3 na Linuksa. Wtedy to poszły słuchy, iż problemem jest licencja na preprocesor PhysX produkcji Ageia Technologies. Firma udzielała pozwolenia na wykorzystanie, ale tylko wybranym deweloperom.
Na początku lutego 2008 roku nVidia przejęła Ageia Technologies, co zaowocowało wbudowaniem ich preprocesora PhysX, we własne układy które znamy w obecnym kształcie. W tym czasie Mark Rein cały czas zapewnia wszystkich, że port jest w produkcji i gra zostanie wydana, jak tylko będzie gotowa. Były pokazywane nawet filmy i zrzuty ekranów, które to potwierdzały. Jednakże dopiero w kwietniu 2009 roku gracze mogli przetestować Unreal Tournament 3 Beta dla Linuksa, ale trzeba było mieć wersję gry na Windows. Radość nie trwała długo, bo w rok później świat obiegła szokująca wiadomość – Epic Games przestaje dalej rozwijać Unreal Tournament 3 dla Linuksa.
Cieszy zatem wiadomość, że po wielu trudach udało się w końcu wydać natywny port Unreal Engine 3 dla Linuksa, w postaci gry Dungeons Keepers, która oryginalnie została wydana w 2011 roku na Windows. Prócz silnika UE3, wykorzystywana jest uniwersalna biblioteka programistyczna SDL 2.0 Beta do tworzenia gier oraz programów multimedialnych na wiele platform systemowych.
THQ upadło a tutaj takie info :)
Dzieje się pod koniec roku. I dobrze i źle.
THQ jest wystawione na sprzedaż i zostanie sprzedane. Firma będzie działać dalej tak jak działała.
Ale UT3 raczej nie zobaczymy tak czy siak :(
Ważne że jest sam silnik, które de facto jest nadal szeroko stosowany w grach :] Dobrze, że mamy aktualnie sporo silników gier na Linuksa.
To prawda – komercyjnie dzięki Humble Bundle otrzymujemy wiele gier, których normalnie nie ma – przykładowo Torchlight, LIMBO czy teraz gra na silniku UE3 :-)
Co z tego jak nie ma gier i sterowników.
Gry są, ale nieco inne niż na inne platformy – niewiele tytułów AAA, a większość niezależnych Indie czy darmowe, i teraz jak gracz preferuje AAA (sam jestem wśród nich), to pod Linuksem można czuć momentami niedosyt (na szczęście mam 3 konsole i Windows obok). Jak ktoś lubi Indie – super, jak ktoś AAA, to ma troszkę gorzej). Sterowniki – tutaj kurczę naprawdę wiele zależy od podzespołów. W zasadzie z Linuksem jest jak z OS X – należy kupować sprzęty o których wiadomo, że działają, inaczej mogą być niespodzianki, tu się zgodzę.
Ja mam do NVidii i obsługują OGL 4.2
Czy ten silnik działa pod Windowsem?
Już wcześniej działała gra z Unreal Engine na linuxie >> Killing Floor. Niestety ma o wiele większe wymagania niż na windowsie przynajmiej u mnie na seria at hd 4XXX.
Zastanawia mnie jeden fakt, Unreal Engine 3 był dostępny już od dawna na Androida, między innymi właśnie Dungeon Defenders był jedną z piewszych gier na tym silniku na Androida i to już w 2010 roku.
Zaś Android to zwykły Linux tylko z inną powłoką. Wielokrotnie kompilowałem Linuxowe aplikacje na Androdia.
Tak więc dziwi mnie to opóźnienie. Przecież mogli już dawno temu wydać chociażby uproszczoną wersje.
[…] Gordona do wspólnych rozmów. Przypomnijmy, że pomysłodawca propozycji, przeniósł niedawno Unreal Engine 3 na Linuksa, i pomagał w portowaniu gier Killing Floor oraz Red […]
[…] Odważne posunięcie Valve zainspirowało m.in. Ryana Gordona z Epic Games do wydania silnika Unreal Engine 3 na Linuksa. […]
[…] Gra oparta jest o silnik graficzny Unreal Engine 3, który miał nigdy nie zostać wydany na Linuksa, po tym jak w 2010 roku zaprzestano prac nad nim. Wszystko zmieniło się w 2012 roku, gdy na Linuksa zadebiutowała pierwsza gra oparta o ten silnik graficzny – Dungeon Defenders. […]
[…] o własne rozwiązania i przedstawiając ją w nowocześniejszej oprawie, dzięki użyciu Unreal Engine 3.0, aby mogła zainteresować nowe pokolenia […]