Epic Games ogłosiło wydanie Unreal Engine 4.9. Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to obsłudze Androida i iOS, aktualizacje w kwestii wirtualnej rzeczywiści: SteamVR i GearVR, a także eksperymentalne wsparcie dla DirectX 12. Deweloperzy zadbali także o sporo zmian w samym edytorze, jak choćby nowa opcja zaawansowanego szukania elementów, dodanie opcji animacji opartej na kościach postaci czy kreator tworzenia wtyczek. Eksperymentalną funkcją ma być tak zwany „Volume Decails”, czyli funkcja odpowiedzialna za renderowanie okrągłych obiektów. Samych dodanych rzeczy jest mnóstwo i ich pełną listę można znaleźć na oficjalnym blogu silnika. Unreal Engine 4 dostępny jest już teraz za darmo dla każdego zainteresowanego stworzeniem gry lub samym zajrzeniem do kodów źródłowych.
Android to słuszna droga, ale DirectX został oficjalnie uznany za przeszłość i wszyscy producenci skupiają się teraz na doszlifowaniu OpenGL. DirectX jest tak jednoplatformowy, że zwyczajnie nie opłaca się go dalej wspierać.
Gwoli ścisłości, jest dokładnie na odwrót – DirectX jest głównym mechanizmem pod Windows i połowę konsol, a pozostałe platformy idą w kierunku własnych mechanizmów.
poczekam na wersję 5.0, króra będzie rewolucyjna.