Valve ogłosiło wydanie Source SDK 2013 dla systemów Linux. Source SDK jest zestawem narzędzi dla deweloperów do tworzenia i modyfikowania gier opartych na silniku Source. W SDK znajdziemy następujące narzędzia: Create a Mod, Refresh SDK Content, Reset Game Configurations i Edit Game Configurations, oraz aplikacje: Valve Hammer Editor, Model Viewer i Face Poser.
Prócz dodania obsługi Linuksa, pojawiła się nowa licencja oraz przeniesiono pliki na serwery GitHuba. Instalacja Source SDK 2013 z poziomu klienta Steam w zakładce Biblioteka -> Narzędzia, gdzie do wyboru mamy Singleplayer i Multiplayer.
Specjalne wiki: developer.valvesoftware.com/wiki/SDK2013_GettingStarted pozwoli wszystkim zapoznać się z zasadami korzystania z narzędzi.
Inne zmiany:
- Dedykowane serwery gier mogą być uruchamiane na Windowsie i Linuksie
- Nowy system dostarczania plików – Steam Pipe jest obsługiwany przez przykładowe modyfikacje. Obecnie istniejące mody muszą zmienić plik
gameinfo.txt
, aby otrzymać nowy format. - Dodano wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości poprzez Oculus Rift
Michał Olber liked this on Facebook.
Mateusz Kunicki liked this on Facebook.
Oskar Duwe liked this on Facebook.
Hammer na Linuksa, hurra, może znowu się pobawię w czasie wolnym w tworzenie map do CS:S :D
Nie ma Hammera na Linuksa (i nigdy nie będzie) – to jest Source SDK BASE.
[…] się jedynie o platformie Windows, ale po tylu udanych portach na inne platformy i opublikowaniu Source SDK 2013 twórcy zdecydowali się przenieść grę na Linuksa i OS […]
[…] że warto robić gry na wiele systemów. Duże ułatwienie dla programistów powinno dać wypuszczenie Valve Source SDK 2013 dla Linuksa. Patrząc chociażby na statystki sprzedaży gier na Humble Indie Bundle, najwięcej pieniędzy na […]