Ze względu na nieustanne przekładanie projektów, zwykło się żartować, że pracownicy Valve żyją w innej strefie czasowej. O ile w siedzibie gierczanego potentata z poczuciem czasu krucho, o tyle inżynierowie Valve mogą pochwalić się nie lada wyobraźnią. Projektowany od ponad roku kontroler dedykowany SteamOS został kolejny raz zmodyfikowany. Urządzenie zostało oficjalnie zapowiedziane we wrześniu zeszłego roku. Ówczesny prototyp zdecydowanie odbiegał od tradycyjnych padów, posiadając innowacyjny ekran oporowy, dodatkowe przyciski funkcyjne czy panele dotykowe zamiast popularnych gałek analogowych.
Nie minęło nawet pół roku, a na styczniowej konferencji Steam Dev Days zaserwowano nam kolejne prototypy. Z rewolucyjnych pomysłów Valve pozostały jedynie dwa panele dotykowe, które w zamyśle inżynierów miały pełnić funkcję myszki. Układ przycisków i cała reszta została wykonana na wzór padów z innych konsol.
Gdy wydawało się, że to już koniec, kontroler doczekał się kolejnej modernizacji. Pustkę po ekranie dotykowym zastąpiły dwa przyciski (stop i play) oraz logo firmy. Niżej umiejscowiono krzyżek i przyciski AXYB znane chociażby z xboksowego pada.
W najnowszej i zapewne nie ostatniej wizji Valve, znajdujący się u dołu krzyżak został wyrzucony na rzecz gałki analogowej. Prawdopodobnie na podstawie wrażeń kilkuset testerów projektanci zdecydowali o delikatnej zmianie kształtów pada. Poza korpusem, panele dotykowe nabrały pierwotnych, owalnych kształtów, a górne przyciski zostały nieco bardziej wyeksponowane.
To już się staje nudne. Valve daleko nie zajdzie.
Przecież już zaszło bardzo daleko. :D
Jako sprzedawcy gier, a nie producenci konsoli.
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.
Cyryl Sochacki liked this on Facebook.
Vaporware ;)
Izabela Latak liked this on Facebook.
Wcześniej kontroler był oryginalny i prezentował się nieco inaczej i przynajmniej mi wydawało się że byłby bardzo wygodny w użytku. A teraz mamy kolejną nieco zmodyfikowaną kopie pada xbox i ps. Szkoda
Jak dla mnie to niech kombinują sobie tak długo, jak im potrzebne, żeby stworzyć coś dobrego. Mają u mnie spory kredyt zaufania.
Bardzo lubię pada do Xboxa i specjalnie mi nie przeszkadza, że Steam Controller przekształca się w tą stronę. Jednak gdy pierwszy raz zobaczyłem projekt SC, to wydawał mi się nowatorski i miałem wrażenie, że to coś nowego. Obecna wersja już nie jest taka innowacyjna i wygląda jak zmodyfikowany kontroler Xboksa. Nie robi już takiego wrażenia jak poprzednie koncepcje.
Mnie cieszy taka przemyślana wizja, zamiast wypuścić takiego potworka jak pad PS4 ulepszają i nadają bardziej realnych kształtów projektowi.
Ekran dotykowy powodował spore zużycie energii przez co czas pracy nie urywał tyłka.
Do tego, skoro celują w rzeczywistość wirtualną, to tak naprawdę do czego ma służyć?
Może to nie będzie tak imnowacyjny projekt jak początkowa wersja, ale dzięki temu dostaniemy coś przemyślanego i sensownego.
Aż dziwne, że nikt jeszcze nie dał ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=shI6Vrbklds
Dawid Rafał Siwak liked this on Facebook.
Łukasz Wòjcik liked this on Facebook.