Rosyjskie studio Gaijin Entertainment udostępniło oficjalnego klienta War Thunder na systemy Linux. War Thunder jest grą z gatunku MMO, której akcja toczy się w czasach II Wojny Światowej. Do naszej dyspozycji oddano setki modeli samolotów bojowych oraz czołgów, które pozwalają nam rozpętać prawdziwe piekło na polu walki. W grze największy nacisk został położony na sterowanie maszynami latającymi, które jest bardzo rozbudowane i precyzyjne.
Mimo wszystko jednak twórcy nie zapomnieli o kochanych szczególnie przez graczy World of Tanks czołgach, przez co do boju możemy posłać również ciężkie maszyny lądowe. Gra posiada pełną polską wersję językową.
Paweł Maraszek liked this on Facebook.
OSWorld.pl liked this on Facebook.
Wojtek Kicz liked this on Facebook.
Oj Michale, chyba nie widziałeś w ogóle War Thundera. W grze na razie występują tylko samoloty i czołgi. Okręty sterowane przez graczy planowane są w przyszłości. Ciężko stwierdzić, kiedy toczy się akcja gry, ale samoloty, oprócz okresu II wojny światowej, pojawiają się równie z czasów wojny w Korei.
Sam klient jest dość siermiężny i niektórzy mają pewne kłopoty z uruchomieniem natywnej wersji, ale sam fakt wydania na Linuksy tej gry bardzo mnie cieszy! :)
On stosuje taką przeklejke już od 3 artów. Widać zapracowany człowiek ;-).
No wiesz – nie każdy jest graczem. Ja w sumie lubię pograć, ale gdybym miał napisać newsa o World of Warcraft, DOTA, League of Legends czy dowolnej grze MMO lub internetowej – też mógłbym bazować tylko na prasowych newsach, bo żadnej z gier na oczy nie widziałem ;-)
Przecież autor ma do dyspozycji byłą ekipę PinguinGamers, która może zrobić to profesjonalnie.
Moja recenzja brzmi nieco dyplomatycznie. W porównaniu z Windows, na Linuksie miałem Cinema Experience.
„After extensive testing, Linux users around the world can finally
experience War Thunder with cross-platform playability with PC, Mac and
PS4 users,”
Oh, grajmy w WarThunder na systemie z jądrem Linuksa, NIE na PC… :O
Niektórzy chyba rzeczywiście myślą, że PC == Windows.
Chętnie bym zagrał, gdyby nie naruszenie ochrony pamięci.
Tak, podobny błąd:
„Błędna instrukcja”
Ma ktoś rozwiązanie?
„Błędna instrukcja” — Right now executable require CPU to support SSE4 intruction set. Will be fixed in next patch
a 3 tygodnie temu działało, wszystko muszą popsuć.
Ha, wyszedł update – działa :)
radzę zmienić nazwę updatera np: updater.sh bo geniusze zrobili katalog do update o nazwie”update” zamiast „Update” i katalogu updater utworzyć nie potrafi :D obecnie jest 1.0.2
Ale jest dobrze napisane: PC(win/lin), Mac i PS4
Mac to taki sam pc jak każdy inny w tym momencie.
Kris White liked this on Facebook.
WoT zachęca graczy do uruchamiania gry przez Wine, War Thunder wydaje wersję natywną na Linuksy. Jak Thunder się rozwinie, to może mocno zagrozić pozycji Świata Czołgów (bo World of Warplanes to chyba już pokonał). Bardzo ciekawie wygląda ta rywalizacja.
War Thunder i tak działa na korzystając bibliotek dll więc pewnie używa jakieś warstwy tłumaczącej wywołania dx na opengl, trochę to lepsze niż użycie Wine bo działa bez konfiguracji. Sama gra nie jest tak fajna jak WoT i całe szczęście bo jeszcze bym się wciągnął ;)
Znowu więcej teoretyzujesz niż sprawdzisz.
Może zainstaluj i sprawdź, bo ja dzisiaj akurat instalowałem
I co zobaczyłeś pliki dll. Dlamat. A ja widziałem pod Windowsem binarki na Mac. Może powinienem pisać, że WT emuluje OS X?
A co robią tam dll? Od kiedy na Linux są obsługiwane? I nie chodzi o emulacje tylko narzędzia takie jak np. wydał Valve tłumaczące część wywołań na OpenGL i do tego prawdopodobnie potrzebne są te dll-ki. Wiele gier na Steame działa na tej zasadzie.
„A co robią tam dll? Od kiedy na Linux są obsługiwane?”
od samego początku mono. W natywnym Banshee też masz dużo plików dll.
Tam raczej nie ma mono
Niech se używa, działa ładnie.
Obok tych DLLek są też Linuksowe binaria.
Nie narzekam, tylko stwierdzam fakt.
War Thunder dostępny dla Linuksa | OSWorld.pl http://t.co/eh3niTFeRT via @OSWorldpl
„Gra posiada pełną polską wersję językową” Ale chyba tylko na Windowsa?Fakt,chodzi rewelacyjnie i dużo płynniej i szybciej niż pod Windows.Co ciekawsze na niskich ustawieniach jakością doruwnuje wysokie ustawienia pod Windowsem.
U mnie działa w polskiej wersji. Skopiowałem katalog z grą z Windowsa i dorzuciłem pliki instalatora pod Linuksa.
Który dokładnie katalog?
W takim razie dlaczego w wersji windowsowej w katalogu siedzą pliki linuksowe np. linux64.zip
Pytałem,który katalog wkleiłeś,żeby spolszczyć
Poleciałem po całości mając nadzieję, że zostaną zachowane ustawienia sterowania. Ale teraz przyjrzałem się bardziej plikom w katalogu z grą i widzę, że aby zmienić język trzeba w pliku config.blk zmienić linijkę language:t=”English” na Polish.
Nie mam tej linijki.
I dlatego nie masz polskiego. Trochę więcej kreatywności. Czy tak trudno wziąć config z windows i porównać z linuksowym, a następnie wyciągnąć wnioski? http://forum.warthunder.com/index.php?/topic/190492-war-thunder-linux-zmiana-j%C4%99zyka-na-polski/#entry3658932
Ale kolego petek,żeby mieć polski to nie wystarczy jedna linijka,potrzebne są pliki dźwiękowe i pakiet językowy.Już wystarczy.Tak dobrze znam tę grę że nie potrzebuję polskiego a angielski trochę kumam,mimo to że za moich czasów szkolnych uczyło się ruskiego.
Widzę, że się nie rozumiemy. Pisałem wcześniej, że skopiowałem cały katalog z grą z windows żeby sobie oszczędzić transferu i mam wersje po polsku. Myśląc logicznie, skoro oryginalnie w wersji na linuksa brak polskiego, to trzeba porównać zawartość takich katalogów jak np. sound gdzie u mnie są pliki dialogs_polish* etc. Nie potrafię precyzyjnie określić, które pliki należy skopiować, bo musiał bym de facto ściągnąć na nowo grę by móc porównać. Przy odrobinie wysiłku każdy to może zrobić we własnym zakresie.