Ogłoszono wydanie Warsow 1.0, strzelanki pierwszoosobowej w komiksowych klimatach. Bazuje ona na silniku Qfusion, który został zbudowany w oparciu o kod Quake II. Posiada obsługę pełnego 3D oraz jest w stanie renderować zasoby silnika Quake 3. Gra oferuje następujące tryby walki: Capture the Flag, Team Deathmatch, Clan Arena, Instagib and Duel.
Rozgrywka:
- Udoskonalono system broni i opancerzenia
- Usunięto słaby system amunicji
- Dodano ośmiokątne pole dla spójnego rozmiaru trafienia ze wszystkich stron
- Udoskonalono rozgrywkę grupową z członkami zespołu na ekranie oraz rozmowy głosowe Mumble
- Dodano nowe mapy dla rozgrywek Duel i Bomb&Defuse – wdm11, wdm16, wdm17, wbomb6
- Wszystkie mapy przeszły znaczące optymalizacje
Funkcje społecznościowe:
- Połączono statystki globalne z wynikami zapisanych gier, pobierań demo i ocenę umiejętności
- Wbudowano klienta IRC, nowości w grze oraz listę przyjaciół
Silnik:
- Silnik potrafi lepiej wykorzystywać możliwości karty graficznej do renderowania szkieletowych animacji modeli, pozwalając na bitwy z dużą ilością postaci, bez utraty FPS
- Drastycznie udoskonalono szybkość ładowania i wydajność map
- Nowe funkcje gfx – e-sports, jak r_drawflat, pozwalają na ustalenie własnych kolorów ścian i podłogi, oraz wyłączenie wszystkich kolorów z oświetlenia map
- Nowy i łatwiejszy interfejs użytkownika, oparty o HTML, CSS i JavaScript, z możliwością pisania własnych skryptów
- Udoskonalono możliwości shoutcastów, jak strumieniowanie OGG dla Warsow TV, podążające kamery oraz wsparcie wyświetlacza HUD