Ogłoszono wydanie Warsow 2.0, strzelanki pierwszoosobowej w komiksowych klimatach. Bazuje ona na silniku Qfusion, który został zbudowany w oparciu o kod Quake II. Posiada obsługę pełnego 3D oraz jest w stanie renderować zasoby silnika Quake 3. Gra oferuje następujące tryby walki: Capture the Flag, Team Deathmatch, Clan Arena, Instagib i Duel.
Zmiany, jakie zaszły:
- Dodano poziomo dla nauki grania dla nowych graczy
- Większość dodatków Warsow została udostępniona na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0
- Przebudowano sporo efektów graficznych, jak: uderzenia, ogłuszenia, bronie laserowe czy elektroczne. Silnik renderujący otrzymał sporo optymalizacji, co pozwoiło na zwiększenie wydajności od 30 do 50%, w zależności od sprzętu
- Algorytm pojawiania się graczy został lekko przebudowany, aby przywracać graczy na mapie w większej odległości, szczególnie w trybie Pojedynku.
- Poprawiono parametry broni, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana
- Wprowadzono tryb odwrócania mapy dla osób lubiących odmiany
- Dodano profile dla cieniowania kolorów, które mają pomóc w ustawianiu lepszych wizualnie map. Ustawienai są kontrolowe przez autora mapy i mogą zostać wyłączone w menu.
- Pojawiły się dwa nowe interfejsy użytkownika dla grającego i obserwującego. Ikony broni i przedmiotów zostały przeprojektowany i stały się płaskie, dla lepszego odwzorowania
- Wciśnięcie i przytrzymanie lewego klawisza Shift w trybach: Team Deathmatch, Bomb & Defuse, Capture the Flag i CTF: Tactics spowoduje pokazanie menu głosowego, z wyborem opcji
Silnik id Tech 3 jest lepszy. To chyba najlepszy silnik jeśli chodzi o fizykę i możliwość wyczucia gry. A więc OpenArena górą.
No i Qt5.