Na początku było WebGL (WebGL 1.0), które jest rozszerzeniem możliwości języka JavaScript, zapewniającym dostęp do trójwymiarowego API w przeglądarce internetowej. Grupa Khronos postanowiła pójść dalej i przenieść OpenCL do interfejsu przeglądarek ze wsparciem JavaScript, tworząc WebCL. Wstępne wsparcie jest już dostępne dla silnika WebKit.
WebCL ma działać w sposób podobny do WebGL, jednakże będzie wykorzystywać moc obliczeniową kart graficznych oraz procesorów. Aktualnie istnieje kilka pokazowych filmów, które są dostępne na Mac OS X ze wsparciem dla nowoczesnych kart graficznych NVIDIA, które posiadają obsługę specyfikacji OpenCL 1.0+. Samsung aktualnie silnie wspiera prace nad implementację dla silnika WebKit, podczas gdy Nokia rozwija rozszerzenie WebCL dla Firefoksa.
Dobrą wiadomością jest to, iż projekt zaimportowania wsparcia OpenCL w sterowniku Gallium3D dostał się w tym roku na Google Summer of Code. Znany jest on pod nazwą „Cluver” jednakże do tej pory nie da się tego używać.