Prace nad grą trwały blisko 15 miesięcy. Oprawa graficzna została przygotowana z użyciem silnika Ogre 3D, za fizykę odpowiada Bullet, a odtwarzaniem dźwięków zajmuje się FMOD.
W Wielkim Mistrzu wcielamy się w postać osobnika, który przenosi się do niezidentyfikowanej bliżej podziemnej krainy. Mamy tam do wykonania wiele misji, w których przeszkadzają nam stwory krążące po krainie. Do dyspozycji jest broń biała, jak i siła magiczna w postaci zwojów, różdżek, mikstur.
Rozgrywka
Rozgrywka polega na wykonywaniu zadań, które zlecają nam mieszkańcy miast podziemnej krainy. Łącznie jest ich 30, a za każde dostajemy punkty doświadczenia. które umożliwiają rozwój naszej postaci. Przy każdym awansie możemy wybrać jeden z kilku dodatkowych talentów. Najwyższy poziom danego talentu to tytułowy Wielki Mistrz.
Mamy możliwość rozwoju 6 cech:
- Siła – rozwijana zwiększa skuteczność i obrażenia zadawane przez gracza niezależnie od używanej broni.
- Zręczność – rozwijana zmniejsza skuteczność i obrażenia zadawane przez przeciwnika.
- Inteligencja – rozwijana zwiększa moc rzucanych czarów i sprawia, że mikstury działają lepiej.
- Sztylety i tasaki – rozwijana zwiększa skuteczność i obrażenia zadawane przez gracza, ale tylko jeżeli walczy sztyletem, tasakiem lub maczetą.
- Topory – rozwijana zwiększa skuteczność i obrażenia zadawane przez gracza, ale tylko jeśli walczy siekierą bądź toporem.
- Miecze – rozwijana zwiększa skuteczność i obrażenia zadawane przez gracza, ale tylko jeśli walczy mieczem lub mieczem oburęcznym.
Główny ekran rozgrywki jest czytelny i łatwy w opanowaniu. Dzięki skrótom klawiaturowym, szybko dostaniemy się do ekwipunku lub użyjemy odpowiedniego przedmiotu z niego.
Występuje wiele rodzajów przeciwników. Im głębiej wchodzimy tym coraz bardziej wymagający. Ogólnie rzecz biorąc poziom trudności gry jest dość niski. (Połowę gry przeszliśmy bez aktywowania dodatkowych talentów).
Aby odzyskać punkty życia możemy wypić miksturę leczącą, napić się wody z fontanny lub zjeść jeden z kilu rodzai pożywienia dostępnych w grze. Część z nich może nas także zatruć, dlatego należy uważać. Mikstury i czary mogą uczynić nas np. silniejszymi, odbijać zadane obrażenia lub sprawić, że wzrok wyostrzy się w ciemności panującej w lochach.
Z każdym spotkanym osobnikiem (kobieta/mężczyzna/czarodziej/gargulec/statua) mamy możliwość interakcji. Większość z nich ma dla nas zadania, za które otrzymamy zapłatę. Dowcip w grze jest na przyzwoitym poziomie i widać, że gra była robiona z pasji. Jest wiele zabawnych sytuacji i tekstów, które kreują autorzy.
Za zdobyte złoto możemy kupić zbroje, broń, mikstury czy z zwoje z zaklęciami. Niestety broni której używaliśmy dotychczas nie możemy sprzedać. Jedynym wyjściem, aby taka broń nie zajmowała miejsca w plecaku jest ją wyrzucić.
Podsumowując
Gra zapewnia dobrą rozrywkę na kilka godzin. Potrafi rozśmieszyć i wciągnąć w starym dobrym stylu. Jest hołdem dla gier, w których nie są najważniejsze efekty specjalne, ale ciekawa fabuła i grywalność. Gra warta polecenia dla fanów gatunku.
RT @OSWorldpl: Wielki Mistrz – polska gra RPG … http://t.co/3zPjIg7OIA
Trochę jak arx fatalis.
Oki, a gdzie jakikolwiek link do strony z grą, z więcej informacji? Zaraz jakiś TROLL napisze mi żebym użył Google ale chyba nie o to chodzi aby pisać takie artykuły bez wstawiania linków?
Trollem nie jestem ale okulary by ci się przydały ;) Masz link zaraz pod filmem.
No ta tylko że ten link jest ukryty pod nazwą. I nie każdy może go zauważyć. Więc ja również za kolegą postulował bym aby wyróżnić takie elementy. Szczególnie podając link w czystej jego postaci.
Echh, wtedy jak to pisałem linka jeszcze nie było!
Po za tym, zasadą, może nie pisaną, ale zasadą jest, że linki do źródeł oraz opisywanych stron podaje się na końcu tekstu.
Wygląda ciekawie, tylko jak zainstalować tę grę?
Ale gówno ;)
filmik wygląda jak by był kręcony przy max 12 fps czy tylko mi się tak wydaje