Dwa tygodnie temu pojawiło się Wine 1.3.8, a niecały tydzień temu Wine 1.2.2, które było drugim stabilnym uaktualnieniem. Jednakże zespół nadal ciężko pracuje nad wersją rozwojową Wine 1.3.9. Z najważniejszych zmian warto wspomnieć o dodaniu wsparcia dla wbudowanych w przeglądarkę Microsoft ActiveX, ikon dla skrótów internetowych, standaryzację dla implementacji kodu interfejsu COM oraz nowe schematy dla generowanych automatycznie rejestrów DLL.
Prócz tego pojawił się wrapper biblioteki OpenCL 1.0, dzięki czemu aplikacje Windows mogą nadal wykorzystywać zalety otwartego API GPGPU na Linux, Mac OS X i innych systemach operacyjnych. Warto wspomnieć, iż z technologii OpenCL mogą korzystać jedynie użytkownicy posiadający sterowniki własnościowe AMD i Nvidia, ponieważ otwarte sterowniki nie posiadają implementacji wersji OpenCL 1.0.
Niestety, ale nadal brakuje pełnej obsługi Direct3D 10/11, jednakże warto oczekiwać wyników prac programistów Gallium3D. Pojawiły się poprawione tłumaczenia, a w sumie naprawiono 57 znalezionych błędów.
[…] dwa tygodnie temu pojawiło się Wine 1.3.9, które dodało wrapper biblioteki OpenCL 1.0, dzięki czemu aplikacje Windows mogą nadal […]
[…] produktów – CrossOver Impersonator i CrossOver Games Impersonator. Nowa wersja bazuje na kodzie Wine 1.3.9. Nazwa "Impersonator" (tł. odtwórca) jest kodową nazwą 10 serii produktów owego producenta, […]
[…] dwa tygodnie temu pojawiło się Wine 1.3.9, które dodało wrapper biblioteki OpenCL 1.0, dzięki czemu aplikacje Windows mogą nadal […]