Ogłoszono wydanie Wine 1.5.13, kolejnej wersji rozwojowej narzędzia do uruchamiania aplikacji napisanych dla systemów Windows, pod dystrybucjami Linuksa, BSD i Mac OS X. Pojawiła się obsługa renderowania okien po stronie klienta, z użyciem silnika DIB. Dodano wsparcie Raw dla klawiatury i myszy, oraz wsparcie przezroczystej przestrzeni okien, z użyciem kluczowych kolorów. Pojawiło się wsparcie C++ RTTI na 64 bitowych systemach oraz implementacja logicznych informacji procesora. Dodano wsparcie dla czcionek z tłumaczonymi nazwami. Naprawiono znalezione błędy.
Nie wiem jak to jest w Wine 1.5.xx, ale po aktualizacji wine do wersji 1.4.1 zniknęła obsługa grafiki. W winconfig zniknęły opcje ustawiania shaderów i innych rzeczy. Podobną sytuację obserwowałem kiedyś w Archu, ale tam znalazłem taki dodatek co się WineGame nazywał i rozwiązywał problem. W RHEL (SL) tego nie ma i trzeba zablokować aktualizację wine co by się cieszyć programami (grami) korzystającymi z tej platformy. Ciekawi mnie jak to jest w 1.5.xx.