Wine 1.6 z obsługą przezroczystych okien, stabilnym sterownikiem Mac i nowym pakietem Mono

5
1433
Wine
Wine

Ogłoszono wydanie Wine 1.6, nowej stabilnej wersji narzędzia do uruchamiania aplikacji napisanych dla systemów Windows, pod dystrybucjami Linuksa, BSD i Mac OS X. Prace nad nią trwały ponad 16 miesięcy i dokonano ponad 10 tysięcy zmian. Poniżej zamieszczamy najważniejsze, według nas udoskonalenia.

  • Dodano renderowanie po stronie klienta
  • Dodano wsparcie dla różnych warstw okien
  • Aplikacja używa częściej sterownika graficznego Mac, aniżeli X11
  • Dodano pakiet Wine-Mono
  • Pojawiła się obsługa wejścia raw
  • Aplikacja używa wbudowanego wsparcia JavaScript, aniżeli silnika Gecko
  • Dodano wsparcie OpenGL w silniku DIB
  • Pojawiły się wstępne prace nad własnym kompilatorem shaderów Direct3D
  • Dodano dynamiczną obsługę urządzeń po przez UDisks2
  • Pojawiła się obsługa RandR 1.2 i RandR 1.3
  • Włączono domyślnie pozaekranowe renderowanie Direct3D
  • Dodano wielokanałowe wsparcie ALSA
  • Dodano pełne wsparcie dla warstwowych okien
  • Udoskonalono wydajność
  • Dodano wstępną obsługę AArch64
  • Wbudowano własną czcionkę Wingdings
Poprzedni artykułLibreOffice 3.6.7
Następny artykułVirgil – sprzętowa akceleracja 3D dla QEMU
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

5 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj