Vincent Povirk ogłosił wydanie Wine Mono 0.0.4, bliźniaczego projektu Wine. Ma on zapewnić obsługę Mono i innego kodu, w celu umożliwienia implementacji .NET run-time i bibliotek klasowych. Wine-Mono współpracuje z wbudowanymi w Wine bibliotekami .NET framework.
Dodano wsparcie dla mixed-mode assemblies, wprowadzono zamiennik dla XNA 4.0 bazujący na MonoGame, zaktualizowano sam kod Mono do Mono 2.11.1. oraz udoskonalono budowania skryptów. Pojawiło się więcej wpisów w kluczach rejestru, aby zapobiec instalacji natywnego .NET, podczas instalacji Wine Mono.
Czyli jak dobrze rozumiem projekt ma na celu zastąpienie .NET projektem Mono? Więc zamiast instalowania wewnątrz Wine binarek i bibliotek .NET z systemu Windows, doczepiać będziemy natywne dla Linuksa Mono? Wytłumaczcie mi o co biega, jeśli się mylę.
Ze strony git projektu:
Wine Mono is a package containing Mono and other projects, intended as a replacement for the .NET runtime and class libraries in Wine. It works in conjunction with Wine's builtin mscoree.dll, and it is not intended to be useful for any other purpose.
Moim zdaniem projekt ma na celu natywną obsługę przez WINE technologii mono by zapewnić obsługę .NET Framework.
Do tego właśnie nadaje się Mono. Jako warstwa kompatybilności z .net. A nie środowisko do tworzenia programów.
A tu np. de Icaza mówi, że utrzymywanie kompatybilności Moonlighta z Silverlightem jest próżnym trudem.
http://news.slashdot.org/story/12/05/29/1749214/m…
Kolejny komponent Mono zakopany żywcem.
[…] Windows pod systemami Linux i Mac OS X. Firma jest jednym z głównych sponsorów aplikacji. Dodano Wine-Mono 0.0.4 dla wsparcia Microsoft .NET, które jakiś czasem temu zostało włączone do projektu Wine. Prócz […]