Zaawansowany silnik Lightspark rozwija się dalej

0
578
lightspark
lightspark

Lightspark, projekt który ma na celu implementację wsparcia dla specyfikacji Adobe Flash/SWF doczekał się kolejnej aktualizacji. Główny projektant – Alessandro Pignotti ogłosił, iż trwają prace nad zaawansowanym silnikiem graficznym, który ma być szybszy i bardziej potężny, dzięki połączeniu sprzętowego i programowego renderowania, w oparciu o nowoczesne kompozytowe menedżery.

Jak wynika z opisu, geometria będzie generowana, używając Cairo z wielowątkowością. Obiekty w ten sposób powstałe będą następnie zdejmowane do GPU używając PBO (Pixel Buffer Objects), podczas gdy OpenGL będzie używany do pokazywania utworzonych komponentów na ekranie i aplikowania wszelakich efektów oraz filtrów.

Wszystko wskazuje na to, iż z wydaniem wersji 0.4.5 pojawi się owa funkcja, jednakże jest to bardzo wczesny etap rozwoju i nie wiadomo, jak stabilny będzie sam kod.

Poprzedni artykułGnumeric 1.10.11 aka „TBD”
Następny artykułWine 1.2.1
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj